[www-pl-discuss] Re: [www-pl-announce] stan t łumaczeń

From: Jan Owoc
Subject: [www-pl-discuss] Re: [www-pl-announce] stan t łumaczeń
Date: Mon, 21 Jun 2010 11:39:51 +0200

Witam,

W dniu 20 czerwca 2010 01:00 użytkownik Daniel Oźminkowski
<address@hidden> napisał:
> Z tego co widziałem to w repozytorium nie ma żadnego ruchu. Są (chyba
> automatyczne) uaktualnienia, ale aktywnych użytkowników jest bodajże tylko
> 4. Może powinniśmy dawać wszystko z automatu na stronę, a w translator's
> notes wpisać: "wstępna wersja tłumaczenia, wymaga recenzji". To chyba będzie
> widoczne dla użytkowników? Myślę, że można tak postępować z moimi plikami,
> bo najczęściej nie zmieniło się w nich nic od starego tłumaczenia lub tylko
> kilka paragrafów.

Masz rację, że ruchu na repozytorium jest mało. Myślę, że to kwestia
matury + sesji + obrony dla wielu osób.

Yavor był zdania, że jeśli tłumaczyć źle, to lepiej nie tłumaczyć
wcale. Jak trudno by było zrobić tłumaczenie wszystkich stron przez
link do Google Translate? Czy byłaby jakakolwiek wartość takiego
tłumaczenia? Decydując się na aż dwóch recenzentów mam nadzieję, że
jakość tłumaczeń będzie na dość wysokim poziomie mimo braku
doświadczenia (mało kto się zadeklarował, że ma doświadczenie w
tłumaczeniu tekstów ideologicznych).

re: Twoje pliki, które się "prawie" nie zmieniły od poprzedniej
wersji. Recenzja takich plików powinna przebiegać błyskawicznie. Jeśli
tylko doszło kilka zdań w stosunku do starej wersji, plik nie wymaga
recenzji - daj mi znać które a je niezwłocznie (po przejrzeniu) wyślę
na strony gnu. Jeśli wysłałeś swojej grupie tłumaczenie do recenzji i
w dwa tygodnie nie doczekałeś się dwóch recenzentów, daj mi znać.

Pozdrawiam,

Janek