Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spacje.

From: Sylwester Zarębski
Subject: Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spacje.
Date: Sat, 28 Aug 2010 21:33:11 +0200

27 sierpnia 2010, 12:22:42, Jan napisał(a):

> Witam,

> (...)

> Wszystko prawda. :-)

> Widzę, że tu są raczej dwie debaty, które trzeba kolejno rozstrzygnąć:

> 1. Czy wstawianie spacji niełamliwych w postaci nbsp do kodu html w
> miejscach opisanych przez poradnik PWN jest poprawne? Jeśli nie, to
> usuwamy wszystkie nbsp ze wszystkich dokumentów i nie ma dalszej
> dyskusji. Jeśli tak, przechodzimy do 2.

Wstawianie jest jak najbardziej poprawne, z tym, że tak samo poprawny
jest brak niełamliwej spacji. Co najwyżej można powiedzieć, że do
dobrego tonu należy stosowanie takich spacji, by zwiększyć czytelność
tekstu. Mnie nie przeszkadza ani jedna, ani druga forma. Z lenistwa
nie wstawiam &nbsp;, co stawia mnie co najwyżej na niższym poziomie
redakcyjnym ;).

> 2. Skoro powinno się wstawiać znaki nbsp do kodu html w miejscach
> opisanych przez poradnik PWN (patrz punkt 1), to czy ich wstawianie
> zbytnio nie utrudnia czytania dokumentu, robienia diff-ów, itd. Czy
> możemy coś zrobić aby znaki nbsp zostały a tekst był czytelny w
> edytorach?

Nie bardzo rozumiem co mają do tego pliki różnicowe (diffy). Skoro
traktujemy słowo jednoliterowe wraz z następującym jako pewnego
rodzaju zbitkę, to wstawienie tam &nbsp; nic nie zmienia z punktu
widzenia oprogramowania (CVS, diff); jest różnica, jest nowa wersja.

Odnośnie oprogramowania do obróbki plików gettext, które by sobie z
tym radziło, niestety nie znam takiego, chociaż być może są takie,
które pozwalają ustalić typ składni na np. HTML. Ja używam zwykłego
edytora tekstu, w którym nie ma nic co by mogło pomóc, ale z drugiej
strony daje pełną kontrolę nad zawartością.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski