[www-pl-discuss] Re: www-pl-discuss Digest, Vol 9, Issue 1

From: marcin
Subject: [www-pl-discuss] Re: www-pl-discuss Digest, Vol 9, Issue 1
Date: Thu, 10 Feb 2011 20:26:11 +0100

Dnia 2011-02-10, czw o godzinie 12:08 -0500,

Cześć,

tłumaczę właśnie artykuł na stronę 97rzeczy.devblogi.pl i natknąłem się na
taki fragment:

Licensing terms matter, even for free software. For example, in some
> companies it is not acceptable to use software licensed under the GNU
> license terms because of its viral nature — i.e., software developed
> with it must be distributed along with its source code.

Ktoś może to zrozumieć, że nie może używać edytora rozprowadzanego na
licencji GNU, bo jego program też będzie musiał być na licencji GNU. Taka
sytuacja oczywiście nie ma miejsca? Czy może ja się mylę?

Cześć,

kod na licencji GNU nie może być włączany do komercyjnych aplikacji(czy też wydawany na innych licencjach). Takie są założenia tej licencji. Dziwnym byłoby napisanie jakiegoś programu na licencji GNU a ktoś inny wydałby to samo na innej licencji, zbijając na tym kasę. Wikipedia (http://pl.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License) pisze tak:

Kod na licencji GNU GPL nie może być użyty w programach o innych licencjach.

Być może chodziło o to, by wydawać kod na licencji Open-Source a nie GNU.  Licencja GNU stawia na wolność a kod na licencji Open-Source chyba można włączać do innych aplikacji na innych licencjach?

Pozdrawiam,
Marcin