Re: [www-pl-discuss] [gnu-ptt] Nazwa FSF po polsku - wielkie litery.

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] [gnu-ptt] Nazwa FSF po polsku - wielkie litery.
Date: Fri, 2 Sep 2011 08:24:00 -0600

2011/9/2 Paweł Różański <address@hidden>:
> Witam.
>  Free Software Foundation jest nazwą własną i w związku z tym chyba powinna
> być po polsku pisana wielkimi literami (Fundacja Wolnego Oprogamowania).

Tak było oryginalnie na gnu.org. Systematycznie zmieniam to na
"Fundacja wolnego oprogramowania", myśląc, że tak ustaliliśmy. Teraz,
gdy zerkam do archiwum widzę, że ustaliliśmy odwrotnie...
https://lists.gnu.org/archive/html/www-pl-discuss/2010-08/msg00017.html

> Tak
> jest na wszystkich stronach poza gnu.org, które szybko znalazłem:
> http://www.dobreprogramy.pl/Fundacja-Wolnego-Oprogramowania-Google-powinno-uwolnic-VP,Aktualnosc,16729.html
> http://osnews.pl/fundacja-wolnego-oprogramowania-konczy-25-lat/
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Licencja_Wolnego_Oprogramowania

Problem z powyższymi źródłami taki, że oni idą na stronę gnu.org,
sprawdzają jak napisaliśmy, i robią kalkę (przez wiele lat było
wielkimi literami). Nazewnictwo fundacji podpowie Wujaszek Google:
http://www.google.pl/search?q=fundacja

Jednak większość fundacji ma wielkimi literami "Fundacja Dzieci
Niczyje", "Fundacja Spełnionych Marzeń" itd.

> Poza tym, większa zgodność z oryginałem. Co sądzicie? IMO poprawiamy (przy
> okazji aktualizacji) na wielkie, prawda?

Ja bym od ręki poprawił hurtem (ale ręcznie) wszystkie. Można to zrobić np.
grep "wolnego' `find . -name '*.pl.po'`

Ale zanim to zrobię, może ustalimy listę, które zwroty pisać wielką:
- Fundacja Wolnego Oprogramowania
- Ruch Wolnego Oprogramowania
- Projekt GNU

A które małą: