Re: [www-pl-discuss] Wikia ma reklamy niewolnych program ów

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Wikia ma reklamy niewolnych program ów
Date: Tue, 31 Jan 2012 10:32:45 -0700

> Jeśli już planujemy jakieś większe przenosiny, to czy nie przydałoby się
> skorzystać z okazji i przenieść się pod domenę gnu.org.pl?

Posiadanie własnej domeny byłoby jednocześnie dobre (potencjalnie
pełna kontrola nad zawartością itd.), ale to jest dodatkowa
odpowiedzialność i wysiłek administracyjny. Biorąc pod uwagę ilość i
aktywność tłumaczy, może być prościej utworzyć kilka własnych stron
np. na LibrePlanet niż postawić własny LAMP + MediaWiki i regularnie
łatkować (mi się na niejedną stronę włamali bo nie miałem czasu sam
śledzić wszystkich aktualizacji do wszystkich elementów).

> Domena jest na razie (tak było od kiedy pamiętam, czyli na pewno jeszcze
> w 2006 roku) we władaniu 7thguard.net, ale myślę, że gdybyśmy znaleźli
> jakąś organizację pozarządową chętną nas "przygarnąć" i opłacić koszty
> utrzymania serwera, to chłopaki z 7thguard mogliby zostać przekonani do
> przekazania domeny ;-))
>
> Z polskich organizacji na myśl przychodzą mi na razie Internet Society
> [...]

Choć koszta utrzymania domeny i hostingu będą nieznaczne
(przypuszczalnie rzędu 100-200zł), nie będziemy prosić
tłumaczy-ochotników aby się zrzucali finansowo. Zgadzam się, że
powinniśmy rozejrzeć się za organizacją gotową nas sponsorować.

Ja nie mam powiązań z żadną z wymienionych organizacji - byłbyś w
stanie poprosić którąś z nich o sponsorowanie nas?
A może byłoby najprościej zostawić domenę w rękach 7thguard.net, a
poprosić o dostęp?

Pozdrawiam,
Janek