www-tr-them

Re: [www-tr-them] Genel durum

From: Ali Servet Dönmez
Subject: Re: [www-tr-them] Genel durum
Date: Fri, 29 Aug 2008 11:37:54 +0200

Selam,

On Fri, 2008-08-29 at 11:48 +0300, Pınar Yanardağ wrote:

> Tamam, burdayim =)

Oh, en sonunda yeteri kadar rahatsız edebildim sanıyorum!

> Son durum hakkinda pek bilgim yok, is paylasimi yapildiysa yardimci
> olmaya calisayim.

Yapılacak iş, özetlemeye çalışayım şöyle:

1) Savannah.gnu.org hesabına CVS'de kullanmak için bir "SSH public key"
kaydet.

2) "Public key"in işleme alındıktan sonra;

$ export CVS_RSH=ssh
$ cvs -z3 -d:ext:address@hidden:/cvsroot/www-tr co www-tr

... komutuyla CVS'den depomuzu çek.

3) http://www.pittle.org/weblog/projects/www-tr sayfasından çevirisi
yapılmış ya da yapılmamış bir sayfayı ya da www.gnu.org'daki herhangi
bambaşka bir sayfayı seç ve bana hangisi olduğunu bildir.

4) Ben ilgili sayfanın PO'sunu CVS depomuza ekliyeyim.

5) Sen www-tr'nin sendeki kopyasında;

$ cvs update

... komutunu çalıştır ve bunu kendine al.

6) Daha sonra istersen sıfırdan sen başla ya da istersen
http://www.pittle.org/weblog/projects/www-tr adresindeki çevirisi
yapılmış sayfaların kontrol, düzenleme vb. sini yaparak CVS depomuzdaki
ilgili PO dosyasını düzenlemeye başla.

7) Arada sırada yaptığın çeviriyi depoya işle (commit), örneğin
www-tr'nin sendeki kopyasında;

$ cvs commit -m "Bir mesaj..." klasör/dosya.tr.po

8) 7. aşamayı çeviri www.gnu.org'dakinin birebir çevirisi oluncaya kadar
tekrarla.

9) Çeviri bizim kendi depomuzda son halini alınca ben (yalnızca benim
işleme (commit) yetkim var) onu www'nin (www.gnu.org'un asıl deposu)
deposuna işleyeyim.

10) En geç 24 saat içinde hep birlikte yaptığın işin bir anlık tadına
varalım.

11) Çevirilerimizi güncel tutalım (bu başlı başına bir olay, detaylarına
şimdi girmiyorum)

Herhangi bir soru, sorun ya da yorumun varsa lütfen çekinme.

> Not: bu arada reply deyince liste adresi degil direkt mesaji atan kisi
> geliyor, duzeltmek lazim sanki.

Bunu liste ayarlarında düzelttiğimi umuyorum, teşekkür ederim.

Sevecenlikler,
Ali

Not: Aslında işler bundan biraz daha karışık bir hal alabilir. Mesela,
7. aşamayı yaparken eğer CVS'deki sürümde bir güncelleme olursa
(www.gnu.org'daki özgün yazı güncellenmiş olabilir), sen kendi kopyanı
"commit" ederken değişiklikler otomatik olarak "merge" olmuyorlarsa
bunları elle "merge" etmen gerekebilir. Aynı durum eğer kendi kopyanı
arada sırada "update" etmek istersen de başına gelebilir. Elbette son
"commit"den önce bu değişikliklerin çeviriye yansıtılması gerekiyor.

--
Ali Servet Dönmez <address@hidden>