fenfire-dev

Re: [Fenfire-dev] epätietoinen kysyy

From: Matti Katila
Subject: Re: [Fenfire-dev] epätietoinen kysyy
Date: Tue, 15 Mar 2005 08:46:06 +0200 (EET)

Tervehdys Mika,

On Mon, 14 Mar 2005, Mika Laaksonen wrote:
> Sain viimeinkin ladattua Gzigzag ohjelman ja opiskeltua sen
> käyttöliittymän. Valitettavasti en saanut siinä kuitenkaan tekstin
> syöttöä toimimaan, joten en voinut tehdä omia tietorakenteita.

Valitettavasti gzigzag on sen verran vanha julkaisu, ettei minulla ole
tietoa sen ominaisuuksista, mutta muistaakseni se oli
jokseenkin kattavasti dokumentoitu. Erityisesti Asko Soukka osaa neuvoa
gzigzagin kanssa, mikäli olet aiheesta vielä kiinnostunut.

> Dokumentaatiotakaan ei oikein tahtonyt löytyä, joten ajattelin rohkaista
> itseni ja lähettää meiliä.

Hyvä että rohkenit lähestyä ennakkoluulottomasti meitä :) Sen
verran kielestä voisi mainita, että yleensä on käytetty
englantia fenfire-dev posteissa. Ihan vaan sen takia, että
Fenfire-tutkimusryhmän välillä käytetään kommunikointiin englantia ja näin
useammalla on mahdollisuus ymmärtää ja antaa vastauksia.

> Eli varsinainen asiani on seuraavanlainen:
> Voitteko suositella/ onko teillä tarjolla jotain sellaisessa tilassa
> olevaa työkalua(fenfire / gzz / gzigzag / ???), jolta voisin käyttää
> tietojeni hallintaan (sellaista jossa voi luottaa että se ei seuraavanä
> päivänä tuhoa dataani)?

Noin vuoden sisällä on Fenfiren ympärille muodostettavan yhdistyksen
tarkoitus julkaista 1) yhden käyttäjän Fenfire ohjelmisto 2) tarvittava
dokumentaatio 3) asiakirjat nykyisen patenttilainsäädännön mukaisesti,
jotka mahdollistavat käyttää Fenfireä muutenkin kuin tutkimuskäyttöön.

> Olisiko myös sellainen mahdollista että saisi fenfiren samanlaisena jar
> pakettina kuin gzigzaginkin?

Mikäli luokittelet käyttösi tutkivaksi, voimme antaa sinulle
Fenfirestä viimeisen version käyttöösi. Mikäli et näin tee, emme
voi antaa, koska silloin toimisimme nykyistä patenttilainsäädäntöä
vastaan.

Mitä tulee mainitsemiisi käyttötarkoituksiin, luulisin nykyisen
kehitysversion olevan varsin passeli niihin.
Kts. esim. http://fenfire.org/manuscripts/2004/fentwine/

Niin ja tosiaan tervetuloa address@hidden vaihtamaan ajatuksia
aiheesta.

   -Matti