fsfe-nl

[Fsfe-nl] Bijeenkomst enzo

From: Bas Wijnen
Subject: [Fsfe-nl] Bijeenkomst enzo
Date: Mon, 22 Mar 2004 20:28:42 +0100

Hallo allemaal,

Op #gnu.nl op irc zag ik een link naar deze lijst, en het leek me een goed idee
eens lid te worden.  Aan de archieven te zien is er nog niet zoveel gebeurd
hier.

Ik zal me even voorstellen, want ik ben niet zo heel bekend.  Mijn naam is Bas
Wijnen, ik ben afgestudeerd in de natuurkunde aan de universiteit in Groningen,
en daar ben ik nu ook bezig met een promotieonderzoek.  Ik gebruik nu een jaar
of 5 GNU/Linux, en ben een jaar of 2 min of meer bezig met GNU/Hurd.  Ik ben al
tijden van plan om van alles aan l4-hurd te gaan doen, maar tot nu toe is er
nog niet meer van mij gekomen dan een paar kleine patches (en ik zag dat ik
daarmee de THANKS file al gehaald heb :-) ).  Qua vrije software ben ik verder
een redelijk aktief developer van gnocatan, kolonisten van catan voor gnome.
Voor mijn promotieonderzoek heb ik nog wat linuxdrivers geschreven, en dat
heeft mij er extra van overtuigd dat een monolithische kernel geen goed idee
is.

Dan nu over de stichting voor vrije software.  Het lijkt me een erg goed idee
om zo'n stichting in Nederland op te richten.  Op irc begreep ik dat er nog
niet echt specifieke plannen zijn voor een bijeenkomst.  Wat mij betreft is het
wel zo handig om die te maken, bijvoorbeeld ook omdat mensen die op de wiki
kijken dan wat concretere informatie krijgen.  Van Jeroen begreep ik dat hij
pas in juni tijd heeft, dus het lijkt me een goed idee om het niet voor die
tijd te doen.  Ik neem aan dat het in een weekend moet voor vrijwel iedereen.
Zelf heb ik alle weekends van juni nog vrij.  Laat ik een voorstel doen:
zaterdag 12 juni.  Laat alsjeblieft weten of je kan, en zo niet wanneer dan
wel.

Verder moet er natuurlijk nog een locatie worden afgesproken.  Als het niet
meer dan een man of 10 wordt, kan het wel gewoon bij iemand thuis lijkt me.
Het is wel zo handig als de meesten niet al te ver hoeven te reizen (indien
mogelijk).  Als je komt, laat dan dus ook even weten waar je woont, en of het
een optie is om het bij jou thuis te doen.  Ik woon in Groningen, en het kan
bij mij thuis.

Dat lijkt me wel weer genoeg voor nu, ik ben benieuwd naar jullie reakties.

Groeten,
Bas Wijnen

--
Ps: This e-mail is not signed because gnu.org doesn't accept e-mail from my
    own computer, and I prefer not to store my private key on a computer where

--
I encourage sending me encrypted e-mail.
Please send the central message of e-mails as plain text in the message body,