fsfe-nl

Re: [Fsfe-nl] Bijeenkomst enzo

From: Jeroen Dekkers
Subject: Re: [Fsfe-nl] Bijeenkomst enzo
Date: Mon, 22 Mar 2004 22:24:16 +0100

On Mon, Mar 22, 2004 at 08:28:42PM +0100, Bas Wijnen wrote:
> Ik zal me even voorstellen, want ik ben niet zo heel bekend.
<SNIP>

Ik zal me ook eens voorstellen voor degene die me nog niet kennen. Ik
doe dit jaar eindexamen VWO en wil volgens jaar Technische Wiskunde
aan de TU Delft studeren. Ik gebruik nu ongeveer 5 jaar GNU/Linux, en
3 jaar GNU/Hurd. Ik ben op zich best wel actief met de Hurd en vooral
het Hurd gedeelte van glibc. Daarnaast heb ik in het begin ook nog wat
aan OSKit-Mach (wat nu GNUMach 1.9 gedoopt is) gedaan (en er toen
achter gekomen dat we een andere microkernel nodig hebben). Voor de
rest heb ik eigenlijk nog niet heel veel aan vrije software
ontwikkeld.

> Dan nu over de stichting voor vrije software.  Het lijkt me een erg goed idee
> om zo'n stichting in Nederland op te richten.

Dat vinden wij ook.

> Op irc begreep ik dat er nog
> niet echt specifieke plannen zijn voor een bijeenkomst.  Wat mij betreft is
> het
> wel zo handig om die te maken, bijvoorbeeld ook omdat mensen die op de wiki
> kijken dan wat concretere informatie krijgen.  Van Jeroen begreep ik dat hij
> pas in juni tijd heeft, dus het lijkt me een goed idee om het niet voor die
> tijd te doen.

Voor juni ik heb ook wel periodes met tijd, maar in juni heb ik echt
*veel* tijd (althans, ik zoek eigenlijk nog een vakantiebaantje, het
liefst iets met vrije software, dus als je nog wat weet... :-)).

> Ik neem aan dat het in een weekend moet voor vrijwel iedereen.
> Zelf heb ik alle weekends van juni nog vrij.  Laat ik een voorstel doen:
> zaterdag 12 juni.  Laat alsjeblieft weten of je kan, en zo niet wanneer dan
> wel.

Aan de ene kant kan het wel, aan de andere kant is het op zich nog
best ver weg. Op zich kan ik ook wel eind april/begin mei.

> Verder moet er natuurlijk nog een locatie worden afgesproken.  Als het niet
> meer dan een man of 10 wordt, kan het wel gewoon bij iemand thuis lijkt me.
> Het is wel zo handig als de meesten niet al te ver hoeven te reizen (indien
> mogelijk).  Als je komt, laat dan dus ook even weten waar je woont, en of het
> een optie is om het bij jou thuis te doen.  Ik woon in Groningen, en het kan
> bij mij thuis.

Voor mij is iets centralers toch handiger, ik kom uit de buurt van Den
Haag namelijk. Een cafe in Utrecht of Amsterdam ofzo lijkt me op zich
handiger. :-)

> Ps: This e-mail is not signed because gnu.org doesn't accept e-mail from my
>     own computer, and I prefer not to store my private key on a computer where
>     someone else is root.

Uhm? Waarom niet? Heb je de admins er al over gemaild? En kan je niet
relayen?

> I encourage sending me encrypted e-mail.

Niet zo vriendelijk voor de mensen op de mailinglist. :-)

--
Jeroen Dekkers