Re: [shell-script] Re: grep

From: miranda
Subject: Re: [shell-script] Re: grep
Date: Tue, 11 Jan 2011 08:27:49 -0200

talvez sua solução esteja aqui
mas não fiz testes pois não sei com mais detalhes em que nivel
 estaria o dirtorio a evitar :

To ignore a whole directory tree,  use  -prune  rather
              than  checking every file in the tree.  For example, to
skip the
              directory 'src/emacs' and all files and  directories
under  it,
              and  print the names of the other files found, do
something like
              this:
                        find . -wholename './src/emacs' -prune -o -print