www-de-general

[web-translators-de] ,/gnu/thegnuproject.html

From: Guido Arnold
Subject: [web-translators-de] ,/gnu/thegnuproject.html
Date: Sat, 21 Oct 2006 09:56:44 +0200

Hallo,
ich habe folgendes im Mail-Archiv von letztem September gefunden

- ----- Forwarded message from "Richard M. Stallman via RT" -----

Subject: [gnu.org #306481] /gnu/thegnuproject.html
Date: Tue, 12 Sep 2006 17:45:15 -0400
From: "Richard M. Stallman via RT" <web-translators at gnu.org>

I just made a change in thegnuproject.es.html
which consists of translating the "subsequent note"
that Qt is available under the GNU GPL.

It is very bad to be giving out obsolete information on this question.
Would you please make an effort to get each translation of
thegnuproject.html updated?

- ----- End forwarded message -----

Die deutsche Übersetzung spricht nicht von GPL, aber es ist mir eine Kleinigkeit aufgefallen. Wie wäre es wenn wir in

"[Nachträgliche Notiz: Im September 2000 wurde Qt unter der GNU GPL freigegeben, was das Problem wesentlich gelöst hat.]"

"wesentlich" durch "im Wesentlichen" ersetzen würden?

Gruß

Guido