www-pl-discuss

Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spacje.

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spacje.
Date: Fri, 27 Aug 2010 12:22:42 +0200

Witam,

W dniu 26 sierpnia 2010 18:26 użytkownik Paweł Różański <address@hidden>
napisał:
> [...]
> wspólnie.
>
>  Chodzi o tzn. "niełamliwe spacje"
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Spacja_nie%C5%82amliwa które Jan pracowicie
> dodaje korzystając z wytycznych http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=2750
>
>  Teoretycznie wszystko fajnie ale przeciw spacjom argumenty są następujące
> (najważniejsze na początek):
> 1. Są wyświetlane przez np. Poedit jako &nbsp; nie puste miejsce co
> drastycznie zmniejsza czytelność tekstu i powoduje, że nie działa
> automatyczne sprawdzanie pisowni dla przyległych wyrazów.
(...)
> Jakie jest wasze zdanie? Kto uważa, że warto stosować, komu tylko
> przeszkadza (i na ile). A może ktoś zna sposób, by edytory ukrywały ciąg
> "&nbsp;" i działało sprawdzanie pisowni i czytelność była normalna (nie
> ukrywam, że to mnie boli najbardziej)?

Wszystko prawda. :-)

Widzę, że tu są raczej dwie debaty, które trzeba kolejno rozstrzygnąć:

1. Czy wstawianie spacji niełamliwych w postaci nbsp do kodu html w
miejscach opisanych przez poradnik PWN jest poprawne? Jeśli nie, to
usuwamy wszystkie nbsp ze wszystkich dokumentów i nie ma dalszej
dyskusji. Jeśli tak, przechodzimy do 2.

2. Skoro powinno się wstawiać znaki nbsp do kodu html w miejscach
opisanych przez poradnik PWN (patrz punkt 1), to czy ich wstawianie
zbytnio nie utrudnia czytania dokumentu, robienia diff-ów, itd. Czy
możemy coś zrobić aby znaki nbsp zostały a tekst był czytelny w
edytorach?

Jakie jest Wasze zdanie?

Pozdrawiam,

Janek