Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spac je.

From: Paweł Różański
Subject: Re: [www-pl-discuss] NBSP; czyli niełamliwe spac je.
Date: Fri, 03 Sep 2010 19:56:01 +0200

On 03.09.2010 11:19, Jan Owoc wrote:

SZ>  lub
SZ>  "wyrazy i (ale nie tylko) litery"

PR>  Tu są dwie sprawy. O ile poprawa tak, by uwzględniało spójnik i
PR>  bezpośrednio po nim cudzysłów jest prosta (wystarczy kolejna reguła, chyba;
PR>  mam nadzieję, że spacji sprzed słowa chyba nie trzeba usuwać...),

Spacja przed "i" powinna zostać, a spacja po "i" powinna się zamienić
na " ".

 I dokładnie to powinien zrobić skrypt.

PR>    Ogólnie nie do końca rozumiem ideę podziału na pojedyncze wersy w
osobnych
PR>  cudzysłowach (Poedit korzysta z konwencji - cała sekcja w jednym
PR>  cudzysłowie).
Chodzi o to, że niektórzy używają do edycji np. vim lub emacs. Nie
mają ekranów szerokich na kilkaset znaków, więc wiele programów
automatycznie dzieli cytaty na maksymalnie po 80 znaków. To jest w
100% poprawny plik .po, ale w przypadku przepuszczania przez msgfmt
nie powinno to robić różnicy.

 Jak jest coś do "połączenia" i msgfilter, to świetnie.

SZ>  2. Co do tagów<pre>    - warto by też uwzględniało.

PR>    J.w. - pre to też sekcja, w pewien sposób.

(chyba) Nic się nie stanie jeśli w sekcji<pre>  zostaną dodane znaki
nbsp. Pomyślimy o tym jeśli będzie sprawiało problemy.

Do sprawdzenia, jest szansa, że się pokażą w treści html, niestety. Ale tekstów z <pre> jest mniejszość.

SZ>  4. Co dla windziarzy?
PR>    Perl jest międzyplatformowy (kiedyś był Active Perl, działało nieźle).
PR>  Aktywnych tłumaczy jest 12, pytanie ilu z nich używa Windows, no i nie
PR>  wszyscy muszą korzystać z automatu... Zresztą, kod jest dostępny, a ja nie
PR>  mam jak testować pod Windows (z braku Windows).
Docelowo myślę, że skrypt byłby uruchamiany przez jednego z liderów
tuż przed umieszczeniem na stronie GNU. Repozytorium CVS GNUowskie nie
działa poprawnie na Windowsie (jest folder "cvs" oraz tzw. "soft
links") - ew. lider musi mieć choć w wirtualce system nie-Windowsowy.

Można by zrobić szybką ankietę kiedyś (być może jak się więcej pytań zbierze). Trochę bym się zdziwił, jakby Linuksiarze nie stanowili... no choćby większości, jeśli nie całości. ;-)

Od ręki zauważyłem jeden błąd: wstawia "$nbsp;" zamiast "&nbsp;" ;-).
Naprawiłem u siebie.

 Fakt, mój błąd.

Druga sprawa, to polskie znaki w obu plikach mi się dziwnie
wyświetlają (terminal mam w Unicode UTF-8). Nie wiem co to
spowodowało, ale nie działa dla słów z polskimi znakami. Znów
zmieniłem w swoim pliku .cfg.

Mam iso-8859-2 u siebie, stąd pewnie problem. W sumie w plikach .po stosujemy UTF, więc faktycznie powinny być w UTF, raczej.

Trzecia sprawa, to nie łapie jeśli słowo zaczyna się od wielkiej
litery. Załączam "poprawiony" plik cfg oraz pliki testowe.

Nie łapie jeśli które słowo zaczyna się wielką literą? Bo zrobiłem test na teście zmieniając "zaś" na "Zaś" i działa. Ogólnie powinno działać, bo jest ignore case... Możesz podać krótki przykład (kilka wyrazów) przy których byłoby widać, czy łapie czy nie łapie?

Nie wiem jaką część skryptu przeznaczyłeś na wyszukiwanie znaków #, "
itd. Msgfilter to wszystko robi za Ciebie i wypluwa jedną długą
linijkę (bez końcowego newline), którą modyfikujesz jako strumień.

Zero. Jak pisałem, to taki PoC tylko, żeby było wiadomo, czy jest sens się zajmować. Świetnie, że jest msgfilter, sporo tematów odpada.

Skrypt działa poprawnie (z w.w. uwagami), ale może być niepotrzebnie
skomplikowany.

Jest zbytnio skomplikowany (dodatkowa warstwa abstrakcji), ale za to jest uniwersalny (prosto można zmienić go tak, by wstawiać coś innego niż nbsp w określonych przypadkach) i ma prosty plik konfiguracyjny (w 90% czytelny dla osób nie znających PCRE), więc każdy może łatwo dodać wyrazy.

Pozdrawiam,
Paweł