Re: [www-pl-discuss] Recenzja 1/2 server/takeaction.pl.po

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Recenzja 1/2 server/takeaction.pl.po
Date: Tue, 28 Sep 2010 11:58:08 +0200

Witam,

2010/9/27 Daniel Oźminkowski <address@hidden>:
> Zauważyłem, że ten plik nie może się doczekać recenzji od lipca, więc
> spojrzałem do niego.
> Żeby było ładnie ściągnąłem nawet tę samą wersję Virtaal, którą ma Jan, ale
> diff i tak jest bardzo mglisty, więc wypiszę tylko ekstrakty z miejsc gdzie
> coś się działo.

Jestem w stanie to objaśnić. Wstawiam znaki nbsp za pomocą msgfilter,
które zmienia szerokość wierszy. Ten program domyślnie używa taką
szerokość jak gnun (więc po przetworzeniu na serwerze gnu plik jest
bez zmian).

Jeśli masz zainstalowany gettext (czy to pod GNU/Linuksem czy np. pod
Cygwin), możesz zrobić tak:
msgfilter -i takeaction.pl.po -o takeaction.pl.po --keep-header cat

To zastosuje filtr "cat" (czyli po prostu wypluje to, co dostało) i
ustawi szerokość wierszy takie, jakie ja (i gnun) mam.

Alternatywą jest, abyśmy się umówili na style linijek jak Poedit,
czyli bez łamania wierszy. To chyba nie poprawi czytelności, ale się
osiąga tak:
msgfilter -i takeaction.pl.po -o takeaction.pl.po --keep-header --no-wrap cat

Pozdrawiam,

Janek

P.S. Artykuł takeaction był dość gruntownie zmieniony w lipcu, więc
pomyślałem, że przydałaby się ponowna recenzja. Jako jeden z
ważniejszych artykułów myślę, że przydałaby się mu druga :-).