Re: [www-pl-discuss] CVSROOT i pre-commit hook

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] CVSROOT i pre-commit hook
Date: Mon, 4 Oct 2010 12:22:49 +0200

Witam,

DO> Czy ktoś lepiej zorientowany w temacie mógłby się wypowiedzieć co sądzi na
DO> ten temat? Ostatnio na ten pomysł Jan odpowiedział, że wolałby nie robić nic
DO> na serwerach gnu i woli zaprząc do tego jakiś zewnętrzny komputer.

Ekspertem od CVS nie jestem, ale napiszę co wiem / dowiedziałem się.

Nie pamiętam dokładnie co i w jakim kontekście pisałem o serwerach
gnu. Tu trzeba rozróżnić między "naszym" repozytorium www-pl, gdzie
możemy robić (w granicach rozsądku) co chcemy, a "wspólnym"
repozytorium www, gdzie nic nie będziemy robili automatycznie.

Wygląda na to, że jest po prostu moduł "CVSROOT", który trzeba ręcznie
wyciągnąć (jest, wyciągnąłem), dodać mu pliki, i za-commit-ować:
http://cvs.savannah.gnu.org/viewvc/www-pl/CVSROOT/

Niestety, gdy to próbuję zrobić, dostaję błąd:
cvs commit: ERROR: cannot write file
/cvsroot/www-pl/CVSROOT/commitinfo,v: Permission denied
cvs commit: ERROR: cannot write file
/cvsroot/www-pl/CVSROOT/loginfo,v: Permission denied
cvs commit: ERROR: cannot write file
/cvsroot/www-pl/CVSROOT/postCommit.sh,v: Permission denied
cvs commit: ERROR: cannot write file
/cvsroot/www-pl/CVSROOT/preCommit.sh,v: Permission denied
cvs commit: Rebuilding administrative file database
cvs [commit aborted]: cannot create temporary file .#10977: Permission denied
cvs commit: saving log message in /tmp/cvsdhL3Sd

SZ> Tego nie wiem, to może powiedzieć tylko admin CVS.

Wyślę list na savannah-users i zapytam o cvs hooks. Mogą nam nie
pozwolić umieszczać czego chcemy bo te skrypty chyba nie mają
ograniczeń co mogłyby robić...

Pozdrawiam,

Janek