Re: [www-pl-discuss] Oprogramowanie tworzone za pomo cą programu na lice

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Oprogramowanie tworzone za pomo cą programu na licencji GNU też musi być wydawane na lice ncji GNU?
Date: Sat, 12 Feb 2011 09:34:29 -0700

Cześć Daniel,

Jest artykuł na gnu o tym. Jestem w trakcie tłumaczenia go. Jest b. długi :-(
http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html

prawda: jeśli użyjesz przez "kopiuj - wklej" fragmentu kodu na GPL w
swoim programie, cały Twój program musi być GPL (alternatywą jest, że
po prostu sam napiszesz zamiast "kraść")

prawda: niektóre kompilatory na GPL, np bison, same kopiują fragmenty
siebie do plików wyjściowych (patrz punkt wyżej)

prawda: w.w. kompilator ma specjalną klauzulę, że ten fragment, który
się sam kopiuje nie jest objęty GPL

fałsz: używanie edytora tekstu lub kompilatora na GPL powoduje, że
wynik jest GPL

Jeśli masz czas i chęci, możesz autora skierować na tę stronkę:
http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html

Pozdrawiam,

Janek