gug-bg-herd

Re: Заместител на libmp4v2?

From: Yavor Doganov
Subject: Re: Заместител на libmp4v2?
Date: Fri, 21 Nov 2008 17:03:07 +0200

В 11:36 +0200 на 21.11.2008 (пт), Dimitur Kirov написа:
> Може би програмистите от gNewSense искат да ограничат този mpeg-4
> заради подръжката му на DRM.

По-скоро изобщо не са взимали такова решение.  Понеже е в Ubuntu
multiverse, няма как да попадне в gNS.  Въпросът е защо не е в Debian
main.  Ще питам дебианци.

> Вариантът с кръпката и голямата резачка изглежда най-удачен IMO.

Сега разгледах набързо libfaad (http://www.audiocoding.com/faad2.html)
който е в Дебиан и на пръв поглед изглежда има функции за извличане на
етикети.  Бих могъл да адаптирам метода.  Но библиотеката е под GPLv2+
(бравос!), а Melodie е под Modified BSD, така че не става.  Сигурно
затова са решили да ползват libmp4v2 (което май е идентично с FAAC?).

> Не би трябвало да има патентни проблеми с aac[1].

За декодери може би не (което обяснява защо GStreamer, VLC, ...) го
поддържат.  Но доколкото знам е най-гадния формат, като всеки може да си
прави несъвместими кодеци и всеки трябва да плаща.