fenfire-dev

Re: [Fenfire-dev] Re: Viiko ntakainen päivitys

From: Tuomas Lukka
Subject: Re: [Fenfire-dev] Re: Viiko ntakainen päivitys
Date: Sun, 5 Oct 2003 20:42:56 +0300

On Sun, Oct 05, 2003 at 02:31:17AM +0300, Asko Soukka wrote:
> Hei,
>
> Korjailin dokumentointia. Nyt pitäisi myös olla paremmin
> nimetty arkisto:
>
> address@hidden
> sftp://himalia.it.jyu.fi/home/humppake/{archives}/address@hidden/

Siis /home/atsoukka? ;)

> fenfire--humppake--0.1--patch-2

Accepted.

Pari asiaa vielä (esim. et ollut korjannut niitten floatParamClass -luokkien
nimiä jne, mutta näytti olevan ihan ok)

> Dokumentoinnin kannalta ainakin kannattaa heittää pienemmätkin
> muutokset takaisin, samassa hengessä kuin PEGit. Ainakin jos patchi
> tulee projektin sisältä. Parempi dokumentointi maksanee kuitenkin
> itsensä ajassa myöhemmin takaisin :)

Mut entäs muut? Esim. ne luokkien nimet?

> FutureVision -artikkeli vaikutti helppolukuiselta katsaukselta
> projektiin. Onko se jo julkaistu jossain päin WWWia josta sen voisi
> linkittää Fenfiren sivustolle? Vai saammeko milloin julkaista
> sen itse?

Ei ole julkaistu, katsotaan miten referointiprosessissa käy.

> FenPDFn käytöstä on tähän asti hyviä kokemuksia. Tuntuisi toimivan
> myös uusiin PDF-dokumentteihin tutustumisessa. Esimerkiksi
> kuvat/kaaviot ja niiden myötä usein myös dokumentin idea näkyy
> kalansilmässä välittömästi ilman sivujen selaamista.

Kiva kuulla.

> Saan ehkä jo
> viikon päästä MacOsXn, joten jatkanen sitten MacOs-kokeiluja siitä,
> mihin Toni on siihen mennessä ehtinyt.
>
> Muutama havainto (tuskin kovinkaan uusia):

Postaisitko nämä englanniksi listalle? Tai laittaisit
fenfire/docs/newbie-experiences-2.rst:hen?

> - kokonaisten dokumenttien näyttäminen poijuina on liian raskasta

Joo, tämä on tuttu bugi ja korjataan.

> ja
>   jo yhden liian suuren dokumentin transkluointi voi tehdä koko
>   kanvaksen käyttökelvottoman hitaaksi

"Liian suuren" = mitä tässä tapauksessa

>   aina koko dokumentin näyttäminen poijulta tuntuu myös turhalta, kun
>   samalle kanvakselle on transkluoitu useampi eri kohta
>   samasta dokumentista

Aivan ehdoton tavoite on yhdistää poijut. Vielä se ei onnistu.

>   onko teared viewportia testattu tässä?

Ongelma on, että silloin ei tiedä mistä kohdasta artikkelia
viittaus on. Parempi esim. laittaa teksturoimaton versio useimmista
sivuista tms. katkaista artikkeli.

> - paljon transkluusioita keräävät kanvakset hyötyisivät, jos
>   niitä voisi luoda myös toiseen suuntaan (ja poijut saisi
>   jaettua kanvaksen molemmille puolille)
>
>   esimerkiksi poijun hiirimenussa "unlink buoyn" lisäksi
>   toiminto "swap link direction"

Joo, kysymys vaan on: *miten* tuo toteutetaan järkevästi...

Näkymissä on paljon hyvää mutta tosiaan paljon hiottavaa.

>   minun pitäisi oikeastaan kirjoittaa FenPDFn käytöstä
>   tulleet ajatukset tikkatauluun...

Joo, oikein hyvä!

> - vakuutuin RDFn XML-pohjaisuuden eduista, kun sain rikottua
>   rakenteeni pariin otteeseen (ensiksi menin tallentamaan epäonnistuneen
>   importin jälkeen - oli outo PDF, toinen tapaus jäi hämäräksi) ja
>   opettelin korjaamaan sitä käsin :)

;) !

> En ole ehtinyt seurata keskustelua Archin käytöstä. Mitkä kaikki
> projektissa menee tällä hetkellä Archin ja mitkä CVSn kautta? Minusta
> tuntuisi, että pegboard ja dartboard voisivat toimia suoraan CVSn
> kautta - etenkin kun pegboardissa meillä on jo ollut vakiintunut
> hyväksymismenetelmä. Mutta kuinka olette päättäneet?

Joo, siis noi ainakin; pointti archissa on että on code review -askel
estämässä triviaaleja mokia joutumasta tuotantokäytössä olevaan
developer-koodiin.

Eli sanoisin että mille tahansa ei-koodille CVS commit on ok, *etenkin*
jos se on sinun "omaasi" (tosin jos
muuttaa design-dokumenttia kannattaa luetuttaa se minulla tms ;)

        Tuomas