gug-bg-herd

Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна

From: Yavor Doganov
Subject: Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна
Date: Fri, 10 Aug 2007 13:00:20 +0300

В чт, 2007-08-09 в 19:24 +0300, Антон Кацаров написа:
> Проблемът е там, че и на тях не им е ясно какво точно може да се
> преподава в тази дисциплина.

Съгласен съм почти напълно с казаното от Митко, като ще се опитам да
обобщя:

      * Философия на Движението за свободен софтуер (най-важното)
      * История на проекта GNU
      * Основни принципи и структура на GNU/Линукс и други варианти на
        GNU
      * GNU Coding Standards
      * GNU Build System
      * glibc, GCC, binutils (toolchain)
      * Неписани правила при работа по свободни проекти
      * Начини на комуникация и основни умения
      * и т.н. (списъкът наистина е безкраен)

Но честно казано, не виждам кой ще води такива лекции.  Активните
българи в свободната общност се броят на пръстите на едната ръка, а
варненци са още по-малко.

> Нека не оставяме пак нещата в ръцете на "великите" организатори на
> FLOSS, WebTech  и т.н., защото доц. Антонов ми подхвърли че смята да
> се допита и до тях.

Допускам, че те ще се насочат изцяло в техническо русло, като
задължително замъглят съзнанието на студентите и им напълнят главите с
оупън сорс.  Точно последното трябва да се избегне.

В пт, 2007-08-10 в 12:33 +0300, Dimitur Kirov написа:
[...]

Бих добавил и писане на документация и особена дисциплина в тази насока.
Също е добре да се разделят дейностите -- повечето хора си мислят, че
трябва да си програмист, а това не е така.  Например:

      * Креативни програмисти
      * Дебъгери (някои хора нямат талант да създават програми, но са
        дяволски добри при изчистването на грешки)
      * Чистачи (хора, които изчистват дребни недостатъци и подобряват
        ползваемостта на кода -- неблагодарна работа)
      * Автори на документация
      * Преводачи
      * Художници, дизайнери