gug-bg-herd

Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна

From: Антон Кацаров
Subject: Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна
Date: Fri, 10 Aug 2007 18:59:30 +0300

Нека дам малко повече разяснения. Първо на тях не им е ясно какво искат
да се получи. Съответно няма и идея как ще се казва дисциплината. Общо
взето от разговора ми стана ясно, че искат "Да се покаже на студентите и
свободния софтуер след като им е показано останалото.". Аз тези думи ги
разбирам просто като запознаване със свободния софтуер.

И нека не забравяме, че това ще е само една дисциплина, която най
вероятно ще е на текущ контрол (не на изпит), което означава и, че ще е
с малък хорариум. От това мога да си направя извод, че няма смисъл да се
задълбочава в каквото и да било конкретно, макар и Емакс (Естествено
трябва да му се обърне внимание.) В най-добрия случай ще се разполага с
13 часа за упражнения и най-вероятно още толкова за лекции (на които
никой не ходи ;-)).

Според мен запознаването трябва да е по-скоро информативно, няма да има
време да научат каквото и да било. Идеята на доцента е да се запознаят
само из основи с някои от водещите (по технология) свободни програми, с
други думи да видят, че има и друго дето работи.

С други думи материала трябва да изключително съкратен и убедителен и
още повече убедителен от моралната си час. Нека все пак не забравяме, че
това е технически университет и не може да се отплесваме :-)

Аз нещата си ги представям така:
1. Запознаване с историята и моралната част на нещата, лицензи, патенти,
вреди и ползи.
2. Характерно за разработването на свободен софтуер: катедралата и
базара и от там системи за контрол на версиите, системи за следене на
бъгове и т.н.
3. запознаване с някои приложения, които не отстъпват по функционалност
на несвободните си аналози.

Що се отнася до ходенето до там за разговор, и това е обсъдено и трябва
да стане, но най-вероятно няма да е по-рано от края на септември.