gug-bg-herd

Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна

From: Kaloian Doganov
Subject: Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна
Date: Thu, 23 Aug 2007 21:15:22 +0300

Антон Кацаров <address@hidden> writes:

    това е варианта, който предлага Атанас Мавров(Hacko). Допада ми с
    някои изключения, като Linux ядрото. Също така и мрежите се
    изучават по други дисциплини.

Да, с известни корекции това може да е основа за построяване на курса
върху т.нар. „широк предмет“.

    >      1. Въведение в свободния софтуер (СС). Възникване и утвърждаване
    >         на СС. Представители и организации. Свободна култура. Видове
    >         свободни лицензи. Проекти изградени на база на СС.
    >         Разпространение и приложение на СС – обществени организации,
    >         държавна администрация, училища и университети, ИТ фирми,
    >         производствен сектор, космически технологии, изкуствен
    >         интелект и т.н. Предимства на СС пред софтуера с отворен и
    >         затворен код.

Повечето от нещата, изброени тук, трябва да отпаднат като странични.
Отпадат свободната култура (странична тема), свободните лицензи (много
широка тема, може само бегло да се маркира), приложение на СС (СС не е
по-подходящ или по-неподходящ за една или друга област) и т.н.

Според мен за софтуер с отворен код изобщо не трябва да се говори.
Ако някой от студентите попита, може да се обясни (напр. по статията
„Open Source Misses The Point“), но не задължително да се залага в
курса студентите да се запознават с отворения код.

    >      3. Операционни системи базирани на Линукс ядро. История на
    >         ядрото, предимства на ОС базирани на Линукс ядро.

Това е по-добре да се обърне наопаки — системи, базирани на GNU.  Като
Линукс се представи само като частен случай, макар и най-популярен,
разбира се.

--
Protect your digital freedom and privacy, eliminate DRM, learn more at
http://www.defectivebydesign.org/what_is_drm