gug-bg-herd

Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна

From: Yavor Doganov
Subject: Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна
Date: Fri, 10 Aug 2007 19:16:42 +0300

В пт, 2007-08-10 в 18:59 +0300, Антон Кацаров написа:
> В най-добрия случай ще се разполага с 13 часа за упражнения и
> най-вероятно още толкова за лекции

Това на семестър ли е?  Ако е така, никак не е малко

>  (на които никой не ходи ;-)).

Според мен ще ходят, особено ако лекциите и упражненията са подготвени
добре и лекторите са добри.  (Пък и да не идват много хора, все е нещо
-- популярността е верую на другия лагер.)  Преглед на свободни програми
надали е нещо, което би запалило и едва ли би се получил добър финален
резултат (който нас ни вълнува), по-скоро трябва от философията да се
прелее към техническата част (като никога не се изпуска моралната
нишка).

Доколкото знам, има няколко опита за не|полу|официални лекции от този
сорт -- напр. курсовете по Пърл и мрежова сигурност в София.  Мисля си,
че са абсолютен провал що се касае до обучението по философската част.

П.П.  Свободният софтуер е неразривно свързан с възгледите на Движението
за свободен софтуер и е не само напълно подходящо, ами и задължително
един студент от ТУ да погледне именно от тази гледна точка.  Така че не
виждам никакъв конфликт в случая.

BTW, нямам представа от техническото ниво на студентите, нито какво се
преподава.  Ако е PHP и писане на .BAT файлове, комай голям зор ще видят
лекторите.