gug-bg-herd

Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна

From: Dimitur Kirov
Subject: Re: Свободен Софтуер - ТУ-Варна
Date: Fri, 10 Aug 2007 13:53:05 +0300

> В чт, 2007-08-09 в 19:24 +0300, Антон Кацаров написа:
>
> Съгласен съм почти напълно с казаното от Митко, като ще се опитам да
> обобщя:

Yavor Doganov <address@hidden> написа:
[...]
>       * и т.н. (списъкът наистина е безкраен)
Предполагам в дисциплината е заложено студентите да придобият определени
умения. На базата на тях можем да направим критерий за окастряне на
списъка.

Според мен "Основни принципи и структура на GNU/Линукс и други
варианти на GNU" може да отпадне. Това се учи (надявам се) в
дисциплината "Операционни системи" в същото време е прекалено
всеобхватна тема и не оставя място за подробно навлизане в другите теми.

> Антон Кацаров <address@hidden> написа:

Yavor Doganov <address@hidden> написа:
> Допускам, че те ще се насочат изцяло в техническо русло, като
> задължително замъглят съзнанието на студентите и им напълнят главите с
> оупън сорс.  Точно последното трябва да се избегне.

Списъка с кофти думи може да го дефинираме:
 * оупън сорс
 * бизнес модел
        Първо е извратено да се говори за бизнес, базиран на обществено
полезна и морално-чиста дейност. Второ, става дума за технически, а не
стопански университет.
 * технически предимства
        Много лесно оборим аргумент и наистина замъглява съзнанието от
философията на GNU

Yavor Doganov <address@hidden> написа:
> Бих добавил и писане на документация и особена дисциплина в тази
> насока. Също е добре да се разделят дейностите -- повечето хора си
> мислят, че трябва да си програмист, а това не е така.  Например:
>
>       * Креативни програмисти
>       * Дебъгери (някои хора нямат талант да създават програми, но са
>         дяволски добри при изчистването на грешки)
>       * Чистачи (хора, които изчистват дребни недостатъци и подобряват
>         ползваемостта на кода -- неблагодарна работа)
> [...]

На тази база могат да се дефинират и различни курсови работи.
        * създаване на свободен проект (много неопределена, но за
сметка на това дава крила за невероятни изпълнения)
        * докладване и евентуално оправяне на грешка
        * запознаване със съществуващ свободен проект и документиране
(съмнява ме някой да се хване да го прави точно поради гореспоменатите
причини)
        * превод на непреведен проект и предаване на локален
координатор, или upstream, според зависи.
За художници няма какво да се прави, защото специалността им не
свързана с дизайн.

Антоне, ако искаш предай им, че може да направим среща в ТУ и да
обсъждаме надълго и нашироко съдържанието на дисциплината. За Явор не
знам, но аз мога почти по всяко работно време.