gzz-dev

[Gzz] Re: Aikaa käytetty

From: Tuomas Lukka
Subject: [Gzz] Re: Aikaa käytetty
Date: Thu, 5 Sep 2002 10:28:49 +0300

On Thu, Sep 05, 2002 at 09:52:31AM +0300, Matti Katila wrote:
> Ps. onko formaatti hyvä ja osoite oikea?

Format Ok, but wrong language and wrong address: gzz-dev is
the right one. The point is that *everyone* knows what's going on
with everybody and can discuss and comment.

> 2002-09-04
>    gfz/libcallgl/callgl.cxx
>    parantelin jvk:n koodia C:stä->C++:aan
>    heitin kehään fiksumman ajatuksen " koodia '#' kommentti "
>    korjaamiseksi. jvk:n piti ajatuksesta.
>
>    http://people.cc.jyu.fi/~majukati/check_call_str.cxx
>
>    -ei kannattane tehdä kuitenkaan omaa tiedostoa, laittaa sinne
>     callgl.cxx ja täydentää headerin.

Absolutely. Do you have a savannah id? We should give you write
access (but it's very good to check first if you're not
completely sure).

Now, a couple of points:
        - you should support tabs as well as spaces as separators;
          make sure you have test cases for all possible combinations.

>    muuta: katsoin tjl:n koodia koskien SolidBgVob yms.
>       ajatuksia: Tuolla tavalla ei mielestäni oikein pystynyt tekemään
>                  taustan värin feidausta johonkin väriin.
>                  Tätä varten pitää tietää mikä on nykyinen väri ja mihin
>                  ollaan feidaamassa.
>               Ehkäpä tämä prosessi(feidaus) pitäisi
>                  olla kokoajan käynnissä(olisi aika hieno efekti ;) ?

[talking about fading background color]
Do you mean continuous fading or fading between vobscenes?

For continuous fading, a special type of vob that's sensitive to
the current time would work.

For fading between vobscenes, 0.8alpha9 has scheduled for me
        - revamp librenderables and vobs to use free, interpolatable
          params instead of fixed

This would make it easy to give the background vob the color as an
interpolatable param.

OTOH, if the BG color has a semantic meaning (such as change between
move and text edit modes), a sharp change might be
better than a gradual one.

>                  fix(?): lisää attribuutin faalback:iin
>                  current_bg_color ja sitten väri jota ollaan
>                  tavoittelemassa.

No, fallback would probably be the wrong address.

>                     Muuten pidin ratkaisusta, varsinkin erotus:
>                  tastaväri/kuva -vob.

>    -hain dokumentteja TODO:n tekemiseen.
>      + make libcallgl use GLX_ARB_get_proc_address
>
>    -löytyi ainakin tämä(hyvä):
>    http://oss.sgi.com/projects/ogl-sample/registry/index.html

Yes, that's the right one.

        Tuomas